קידום אתרים – כיצד עוקפים את חוק הספאם?
העוסקים בתחום קידום אתרים הרכינו את ראשם בשנת 2008 כאשר חוק הספאם אושר בכנסת והסדיר את עניין שליחת המיילים המכילים תוכן שיווקי. אכן, רבים סבלו ממה שקרוי "דואר זבל", אך ישנם מיילים חשובים ומעניינים שנפגעו מהחוק.
חברות קידום אתרים נהגו לשלוח מיילים המקדמים את האתר שלהם. דיוור זה היה מביא תעבורה לאתר ובצורה כזו, קידום אתרים איכותי וטוב. בכל מקרה, חוק הספאם עדיין משאיר פתח רחב להשתתמש במייל כמקדם אתרים.
החוק אומר כי אין לשלוח דיוור המכיל מסר שיווקי רק אם הנמען אינו רוצה. כלומר, חברות קידום אתרים יכולות לשלוח מייל מקדם אך חייבות להוסיף את האפשרות להיחסם ולא לשלוח יותר מסרים למייל הספציפי הזה. העניין הזה יוצר מצב כי העוסקים בתחום קידום אתרים חייבים לאמץ את מוחם ודמיונם וליצור מייל שמעניין באמת את הגולש או המשתמש הספציפי.
למעשה, ייתכן כי חוק הספאם עשה שירות חשוב לעוסקים בתחום קידום אתרים אשר חייבים כעת לייצר תוכן רציני, מעניין ואיכותי. כך כולם מרוויחים, לנמען יש את האפשרות לסרב ולעוסקים בתחום קידום אתרים יש את האפשרות להשתפר.