תואר ראשון בחשבונאות

כמה פרטים על תואר ראשון בחשבונאות

לימודים לקראת תואר ראשון בחשבונאות או ראיית חשבון הם לימודים הלקוחים מתחום מדעי החברה, אולם מתבססים על כלכלה ומנהל עסקים. הלימודים משלבים תיאוריה לצד עבודה מעשית (סטאג'), ליצירת הבנה כוללנית של התחום. הלימודים נחשבים לקשים הן מבחינת חומר הלימוד והן מבחינת תנאי הקבלה.

 

לימודי התואר הראשון, לא מקנים לבוגרים את הזכות לעסוק במקצוע בפועל. על מנת לעסוק כרואה חשבון ולהיות חבר במועצת רואי החשבון, על הסטודנט לעמוד בשלושת הקריטריונים אשר נקבעו על פי חוק רואי החשבון: גיל 23, עמידה ומעבר מבחני מועצת רואי החשבון והתנסות מעשית/פרקטיקה למשך שנתיים.

 

למי זה מתאים?

לימודי החשבונאות ארוכים מאד ודורשים עבודה רבה עם מספרים. לכן על המועמדים להיות בעלי סבלנות ויכולת התמדה.

 

איך מתקבלים?

תנאי הקבלה ללימודי תואר ראשון בחשבונאות באוניברסיטאיות השונות, הוא בדרך כלל גבוה הן מבחינת ציוני הבגרות הנדרשים והן מבחינת ציון הפסיכומטרי. ישנה אפשרות ללמוד את לימודי החשבונאות במכללות האזוריות, בהן האפשרות לקבלה ללימודים גבוהה יותר.

 

מסלולי הלימוד

כיום, הן האוניברסיטאות והן המכללות מציעות מגוון שילובים הכוללים לימודי תואר ראשון בחשבונאות. את הלימודים (B.A) אפשר לשלב עם משפטים, כלכלה, מנהל עסקים, מימון ועוד. כמו כן, הלימודים עצמם נלמדים על פי התמחויות: חשבונאות ניהולית, חשבונאות פיננסית, או חשבונאות מימון.

 

תוכנית הלימודים

הלימודים כוללים מגוון מקצועות המקנים לבוגרים ראייה רחבה של שוק ההון. ביניהם, אפשר למצוא את ניהול השיווק, דיני מיסים, מערכת המשפט בישראל, ניהול פיננסי, קבלת החלטות, מיסוי תאגידים, סטטיסטיקה, יחסי עבודה וכלכלה.

 

משך זמן הלימוד

הלימודים לקראת תואר ראשון בחשבונאות עורכים כשלוש שנים. בכדי לקבל את ההסמכה, הסטודנטים צריכים ללמוד עוד שנת השלמות אחת על מנת שיוכלו לגשת למבחן רואי החשבון. בנוסף לכך, עליהם גם לעמוד בעבודה מעשית למשך שנתיים.

 

אפשרויות תעסוקה

לאחר הלימודים המפרכים והארוכים, מרבית הבוגרים מוצאים עבודה במשרדי רואי החשבון השונים, במשרדי הממשלה, בחברות גדולות, בבורסה ובמשרדי מס הכנסה ומע"מ. כמו כן, בוגרי התוכנית יכולים לעבוד כיועצי מסים, יועצי השקעות, מנהלי כספים או חשבים במגזר הפרטי והציבורי.

 

 

פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.